Hvis du er en ud af mange danskere, der driver online forretning, har du sikkert haft med begrebet ’online marketing’ at gøre på et eller andet tidspunkt. Det kan endda være, at du har haft med online marketing at gøre uden at vide det. Begrebet er nemlig den vigtigste ingrediens i formlen til at opnå succes.
Der findes mange under kategorier indenfor online marketing og det er sikkert ikke dem alle, du har stiftet bekendtskab med endnu. Ligeledes er det ikke sikkert, at de alle er nødvendige for din online forretning. Én ting, der dog er relevant for alle online aktører, er Google. Her er det altid vigtigt, at folk kan finde din hjemmeside – og det er ikke altid nemt at sørge for. Der kan eksistere en høj konkurrence i din branche eller niche, hvilket kan gøre det sværere for dig at sikre en god trafik på dit website. Denne udfordring kan løses ved at benytte sig af Googles eget marketingsredskab, AdWords, som er en annoncerings platform, der gør det muligt for din hjemmeside at springe det organiske søgefelt over og blive nummer 1 i søgeresultaterne. Hvis du da bare vil betale for det. Afhængigt af hvilken branche din online forretnoing er kategoriseret i, kan det være en dyr måde at markedsføre sig på. Håndværksbranchen, køreskoler og gadgets koster alle dyre domme, hvis man vil placeres i top – og her skal man holde tungen lige i munden for at sikre, at ens investering bliver profitabel. Det er altid bedst at tage fat i en ekspert, hvis man vil lægge arm med denne metode og vi kan f.eks. anbefale at tage fat i Anton fra www.AntonHoelstad.dk, som er en af de dygtigste inden for sit felt i Danmark.
Når alt kommer til alt, gælder det om at være god til tal. Online marketing er mere end tal, men hvis denne del ikke går op, bliver det op ad bakke for de fleste. Kreativitet er en anden vigtig ingrediens og det er da netop denne, der har bevoirket, at metoderne er så mange, som de er i dag. For kun 20 år siden var det skilte og klistermærker på busser og plakter. I dag er der kommet andre boller på suppen. Boller, som Anton Hoelstad grundigt definerer på hans hjemmeside, som du kan finde i linket herover.
Giv din mening til kende og lad os høre om dine erfaringer om online marketing eller stil spørgsmål, hvis du synes, at der er dele, som vi mangler at adressere.