Du læser dette fordi, at du står og overvejer mulighederne med SEO, og samtidig også ønsker en troværdig og lokal partner? Du er ikke den eneste. Mange er vælger bureauer, som er i deres nærområde, da man herved nemmere kan skabe en relation.
Relationer er yderst vigtige indenfor SEO. Kunden(dig) og dit SEO bureau kan få bedre resultater, hvis i kender hinanden. SEO-manden vil skrive bedre tekster, hvis han ved hvad du og din virksomhed står for.
I dag vil vi gennemgå de bureauer, som vi kunne finde, med kontor i Odense. Odense er en by med et stort universitet (SDU) og derfor mange unge som læser teknologiske uddannelse. Du unge i Odense og på SDU har et solidt start-up miljø, da her er mange unge iværksættere. Mange af SEO bureauerne ansætter derfor tech-kyndige, fra SDU, på deltid, da det tekniske aspekt er yderst vigtigt for SEO. Derimod kan de måske falde lidt af på den når de gælder kommunikation. Kommunikationsuddannelser er mest populære i København, og du er ikke på samme måde sikret gode tekster, hvis du vælger et odenseansk bureau.
Summet op er her altså veluddannede folk, som er motiveret og målrettet. Med et SEO bureau i Odense vil du formentlig samarbejde med unge mennesker, der har forretningsforståelse, men desværre ikke ser på SEO som et kommunikationsværktøj.
SEO er nemlig primært tekster og links. Der er som nævnt også et teknisk aspekt i det, men indhold og links er de vigtigste faktorer, og det er jo også hvad dine besøgende kan lægge mærke til!
Listen over SEO bureauer i Odense:
Indhold
OnlinePartners
Et bureau som går forrest inden for markedsføring af bureauer. Det er nemlig dem som har TV-portalen “OnlinePartners TV”, og som har fået en del omtale på medier som LinkedIn. Det er lidt nogle nørder, som igen er sindssygt dygtige til det tekniske – de kender SEO helt ind til benet. Problemet med det kan dog være at fokusset ikke er på salgs tekster, men derimod SEO.
Et bureau som ikke har den store tekniske kyndighed, men derimod forstår sig på tekster, mennesker og psykologi. Deres tilgang til SEO er anderledes og bygger på “hvordan tjener vi penge på skrevne ord”, hvor SEO er et værktøj for at opnå det mål. Deres vigtigste KPI er altid om kunden tjener penge på deres investering(ROI). Trods deres kreative og gode forståelse for hvordan ord kan sælge, er det ikke et SEO bureau med meget erfaring og drives kun af én mand: Victor Harris.
Kreate
Også et nyere bureau, placeret centralt i Odense. Efter et kritisk kig på deres cases, synes jeg faktisk, at de ikke er særlig interessante. Lad mig slå fast; de kan bruge Photoshop, ja, men det er til det minimale og deres kommunikationsevner halter også lidt. Det er også lidt pudsigt de deler SEO-priserne op. I min optik er det fuld SEO, eller intet SEO – hvis man bare fokuserer på 2 søgeord så virker det slet ikke naturligt overfor Google, og ej heller for den besøgende, som vil opleve 2 forskellige kvaliteter.
Morningtrain
En fusion af dygtige hoveder fra SDU. De er super tekniske, og kan deres kram med en computer. De er unge, motiveret, målrettet og erfarne – lidt atypisk, men det er de altså. De går meget op i hvad man kalder “White SEO”, hvor man virkelig gør sig fortjent til sine links via godt indhold. Mange andre bureauer vælger måske en blanding mellem Black og White(grey), og på den måde er de lidt utraditionelle. Det tager derfor tid før man vil tjene penge på sin investering.
De mener at man bør kombinerer SEO med konverteringsoptimering, hvilket er rigtig interessant. Det bør man faktisk. Som god SEO mand kender man fejlene på siden, dem kan han videreformidle til konverteringsafdelingen, som kigger på det, og retter op.
SEON
Et nyt bureau ved Havnegade i Odense. Via nogle kyndige sælger har de formået at skaffe en del kunder omkring Odense og på Fyn. De er meget ambitiøse og har allerede nu hallet nogle kunder ind. Ved at kigge på deres kunder, og arbejdet de har udført for dem må vi konkludere de gør et fint stykke arbejde, men ej heller tænker på sælgende tekster.